konto

Technik logistyk

Rozwiń Kryteria Wyszukiwania
Sortuj:
Lista profili

Technikum nr 6

Technik logistyk | 1cT

  • Punkty: min: 110.7 śr: 127.19 max: 171.1 na: 200
  • Twoje punkty: Oblicz punkty
  • Języki: język angielski język niemiecki
  • P. rozszerzone: geografia, język angielski
  • P. punktowane: język polski, matematyka, geografia, informatyka
Porównaj

Technikum nr 7

Technik logistyk | 1lg

  • Punkty: min: 92.9 śr: 108.3 max: 130.95 na: 200
  • Twoje punkty: Oblicz punkty
  • Języki: język angielski język niemiecki
  • P. rozszerzone: geografia
  • P. punktowane: język polski, matematyka, geografia, biologia, chemia, język angielski, język niemiecki
Porównaj

Technik logistyk

1. CELE KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik logistyk powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych: 

  • przyjmowania i wydawania towarów z magazynu;
  • przechowywania towarów;
  • prowadzenia dokumentacji magazynowej;
  • planowania, organizowania i dokumentowania procesów transportowych;
  • planowania, organizowania i dokumentowania procesów spedycyjnych. 

2. WARUNKI REALIZACJI KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE

Szkoła podejmująca kształcenie w zawodzie technik logistyk powinna posiadać następujące pomieszczenia dydaktyczne:

  • pracownię środków transportu, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela podłączone do sieci lokalnej z dostępem do Internetu, z drukarką i skanerem lub urządzeniem wielofunkcyjnym, z projektorem multimedialnym lub tablicą interaktywną, materiały i środki dydaktyczne (makiety środków transportu wewnętrznego i zewnętrznego, plansze poglądowe, czasopisma branżowe, filmy dydaktyczne); 
  • pracownię logistyki, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela z drukarką i skanerem lub urządzeniem wielofunkcyjnym, z projektorem multimedialnym lub tablicą interaktywną, stanowiska komputerowe dla uczniów (jedno stanowisko dla jednego ucznia), wszystkie komputery podłączone do sieci lokalnej z dostępem do Internetu, pakiet programów biurowych, urządzenia do pracy i komunikacji biurowej, materiały i środki dydaktyczne (plansze poglądowe, czasopisma branżowe, filmy dydaktyczne);
  • pracownię gospodarki materiałowej, wyposażoną w: stanowisko komputerowe dla nauczyciela podłączone do sieci lokalnej z dostępem do Internetu, stanowiska komputerowe dla uczniów (jedno stanowisko dla jednego ucznia), drukarki i skanery lub urządzenia wielofunkcyjne (po jednym urządzeniu na cztery stanowiska komputerowe), pakiet programów biurowych, projektor multimedialny lub tablicę interaktywną, materiały i środki dydaktyczne (makiety towarów, opakowania, sprzęt i urządzenia do: składowania, oznaczania, identyfikowania, pakowania, zabezpieczania i monitorowania ładunków), wzory dokumentów związanych z gospodarką magazynową, stanowisko komputerowe z przykładowym oprogramowaniem wspomagającym gospodarkę magazynową, plansze poglądowe, czasopisma branżowe, filmy dydaktyczne. 

Kształcenie praktyczne może odbywać się w: pracowniach szkolnych, placówkach kształcenia praktycznego oraz podmiotach stanowiących potencjalne miejsce zatrudnienia absolwentów szkół kształcących w zawodzie. 

Szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiocie zapewniającym rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 4 tygodni (160 godzin). 

3. MINIMALNA LICZBA GODZIN KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów oraz efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego, stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów  370 godz.
AU.22 Obsługa magazynów 560 godz.
AU.32 Organizacja transportu 420 godz.

W szkole liczbę godzin kształcenia zawodowego należy dostosować do wymiaru godzin określonego w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, przewidzianego dla kształcenia zawodowego w danym typie szkoły, zachowując minimalną liczbę godzin wskazanych w tabeli odpowiednio dla efektów kształcenia: wspólnych dla wszystkich zawodów i wspólnych dla zawodów w ramach obszaru kształcenia, stanowiących podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów oraz właściwych dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie. 

4. EFEKTY KSZTAŁCENIA 

Do wykonywania wyżej wymienionych zadań zawodowych niezbędne jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia na które składają się:

Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów

  • (BHP). Bezpieczeństwo i higiena pracy:
    • rozróżnia pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią;
    • rozróżnia zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska w Polsce;
    • określa prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
    • przewiduje zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka oraz mienia i środowiska związane z wykonywaniem zadań zawodowych;
    • określa zagrożenia związane z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy;
    • określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;
    • organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
    • stosuje środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych;
    • przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosuje przepisy prawa dotyczące ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
    • udziela pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia.
  • (PDG). Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej:
    • stosuje pojęcia z obszaru funkcjonowania gospodarki rynkowej;
    • stosuje przepisy prawa pracy, przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych oraz przepisy prawa podatkowego i prawa autorskiego;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej;
    • rozróżnia przedsiębiorstwa i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi;
    • analizuje działania prowadzone przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży;
    • inicjuje wspólne przedsięwzięcia z różnymi przedsiębiorstwami z branży;
    • przygotowuje dokumentację niezbędną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej;
    • prowadzi korespondencję związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej;
    • obsługuje urządzenia biurowe oraz stosuje programy komputerowe wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej;
    • planuje i podejmuje działania marketingowe prowadzonej działalności gospodarczej;
    • planuje działania związane z wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań;
    • stosuje zasady normalizacji;
    • optymalizuje koszty i przychody prowadzonej działalności gospodarczej.
  • (JOZ). Język obcy ukierunkowany zawodowo:
    • posługuje się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych;
    • interpretuje wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka;
    • analizuje i interpretuje krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych;
    • formułuje krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy;
    • korzysta z obcojęzycznych źródeł informacji.
  • (KPS). Kompetencje personalne i społeczne:
    • przestrzega zasad kultury i etyki;
    • jest kreatywny i konsekwentny w realizacji zadań;
    • potrafi planować działania i zarządzać czasem;
    • przewiduje skutki podejmowanych działań;
    • ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania;
    • jest otwarty na zmiany;
    • stosuje techniki radzenia sobie ze stresem;
    • aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe;
    • przestrzega tajemnicy zawodowej;
    • negocjuje warunki porozumień;
    • jest komunikatywny;
    • stosuje metody i techniki rozwiązywania problemów;
    • współpracuje w zespole.
  • (OMZ). Organizacja pracy małych zespołów:
    • planuje i organizuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań;
    • dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań;
    • kieruje wykonaniem przydzielonych zadań;
    • monitoruje i ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań;
    • wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na poprawę warunków i jakość pracy;
    • stosuje metody motywacji do pracy;
    • komunikuje się ze współpracownikami.

Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego, stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów PKZ(AU.m) i PKZ(AU.ag) 

  • PKZ(AU.m) Umiejętności stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodach: technik spedytor, technik logistyk, technik ekonomista, technik rachunkowości, technik administracji, technik handlowiec, technik księgarstwa:
    • posługuje się pojęciami z zakresu mikroekonomii i makroekonomii;
    • korzysta z programów komputerowych w pracy biurowej;
    • przygotowuje standardowe formy korespondencji służbowej;
    • wykonuje prace związane z przygotowaniem spotkań służbowych;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych;
    • obsługuje sprzęt i urządzenia techniki biurowej;
    • przechowuje dokumenty;
    • dokonuje selekcji danych statystycznych pod kątem ich przydatności analitycznej i decyzyjnej;
    • rozróżnia rodzaje badań statystycznych oraz określa ich przydatność;
    • gromadzi informacje o badanej zbiorowości;
    • rozróżnia, oblicza i interpretuje podstawowe miary statystyczne;
    • przeprowadza analizę statystyczną badanego zjawiska;
    • opracowuje i prezentuje dane statystyczne i wyniki badań;
    • stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań. 
  • PKZ(AU.ag) Umiejętności stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodach: magazynierlogistyk, technik logistyk:
    • posługuje się terminologią z zakresu magazynowania;
    • stosuje zasady normalizacji w zawodzie;
    • opracowuje dokumenty w prowadzeniu działalności logistycznej;
    • przechowuje i zabezpiecza dokumenty;
    • stosuje procedury dotyczące rozliczania się z powierzonego majątku na podstawie inwentaryzacji;
    • stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań.

Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie technik logistyk: 

  • Obsługa magazynów (AU.22)
  • 1. Realizacja procesów magazynowych Uczeń:

    • rozróżnia rodzaje magazynów: małe, średnie, wielkopowierzchniowe i specjalistyczne;
    • rozróżnia rodzaje zapasów;
    • optymalizuje zagospodarowanie przestrzeni magazynowej;
    • dobiera wyposażenie magazynowe do przechowywanych zapasów;
    • dobiera urządzenia do wykonywania transportowych czynności magazynowych;
    • dokonuje ilościowego i jakościowego odbioru towaru;
    • określa warunki przechowywania i transportu towarów;
    • organizuje czynności związane z procesami magazynowymi;
    • określa zasady zabezpieczania towarów przed uszkodzeniem, zniszczeniem, zagarnięciem;
    • monitoruje stany zapasów magazynowych z uwzględnieniem asortymentu oraz terminów przechowywania materiałów;
    • przygotowuje i dokonuje inwentaryzacji;
    • dobiera opakowania do rodzaju produktów i potrzeb klienta;
    • dokonuje przyjmowania i realizacji reklamacji;
    • określa zasady gospodarowania opakowaniami;
    • posługuje się przyjętym w magazynie systemem identyfikacji towarów;
    • stosuje systemy przepływu informacji i systemy informatyczne w procesie magazynowania;
    • sporządza dokumentację magazynową wraz z ewidencją;
    • określa koszty usług magazynowych.

    2. Obsługa magazynów przyprodukcyjnych Uczeń:

    • określa strukturę procesu produkcyjnego;
    • rozróżnia cechy charakterystyczne surowców i materiałów;
    • określa miejsce i warunki przechowywania materiałów do produkcji;
    • stosuje systemy informatyczne dostosowane do formy organizacji procesu produkcji;
    • kompletuje materiały do poszczególnych etapów produkcji;
    • przestrzega zasad gospodarki odpadami;
    • sporządza dokumenty dotyczące przepływu materiałów w procesie produkcji w języku polskim i języku obcym.

    3. Obsługa magazynów dystrybucji Uczeń:

    • określa etapy dystrybucji;
    • dobiera kanały dystrybucji;
    • określa wymagania procesu magazynowania w centrach dystrybucji i terminalach;
    • stosuje systemy przepływu informacji i systemy informatyczne w procesie dystrybucji;
    • stosuje urządzenia automatycznej identyfikacji towarów;
    • sporządza dokumenty dotyczące dystrybucji w języku polskim i języku obcym. 
  • Organizacja transportu (AU.32)
  • 1. Planowanie i organizowanie procesów transportowych Uczeń:

    • rozróżnia rodzaje gałęzi transportowych;
    • rozróżnia infrastrukturę transportową;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące realizacji usługi przewozu i obrotu handlowego;
    • dobiera proces transportowy do warunków zlecenia;
    • sporządza plan przebiegu procesu transportowego;
    • opracowuje harmonogramy wykonania procesu transportowego;
    • stosuje międzynarodowe standardy identyfikacji, monitorowania i rejestrowania ładunków i wymiany danych;
    • ocenia jakość oraz efektywność procesów transportowych;
    • rozróżnia rodzaje usług transportowych;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące korzystania ze środków technicznych w procesach transportowych;
    • dobiera środki techniczne i technologie do wykonania usługi.

    2. Planowanie i organizowanie procesów spedycyjnych Uczeń:

    • charakteryzuje funkcjonowanie rynku transportowo-spedycyjnego;
    • rozróżnia rodzaje ładunków transportowych;
    • rozróżnia rodzaje jednostek ładunkowych;
    • formuje jednostki ładunkowe;
    • dobiera opakowania transportowe do rodzaju ładunku lub potrzeb klienta;
    • przestrzega zasad oznaczeń ładunku i środków transportu;
    • dobiera rodzaj, zakres i technologię czynności manipulacyjnych;
    • opracowuje harmonogram czynności manipulacyjnych oraz określa ich zakres;
    • dobiera sposób zabezpieczania ładunku;
    • wybiera rodzaj i zakres ubezpieczenia ładunku;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące procedur celnych.

    3. Dokumentowanie realizacji procesów transportowo-spedycyjnych Uczeń:

    • sporządza i gromadzi dokumentację środków technicznych w języku polskim i języku obcym;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące dokumentacji transportowo-spedycyjnej;
    • sporządza dokumenty spedycyjno-transportowe w języku polskim i języku angielskim;
    • stosuje przepisy prawa dotyczące odpowiedzialności cywilnej przewoźnika;
    • przestrzega zasad obiegu dokumentów towarzyszących spedycji. 
Podobne zawody: