W pierwszej i drugiej klasie zwiększona liczba godzin Języka Polskiego i Matematyki (po 2), a w drugiej klasie Fizyki (o 1). Matematyka (w klasie pierwszej i drugiej) nauczana jest na jednym z poziomów: STANDARDOWYM (SL) lub ROZSZERZONYM (EL) Uczeń realizujący Program Dyplomowy IB (od trzeciej klasy) wybiera 6 przedmiotów, po jednym z każdej grupy przedmiotowej (grupy zamieszczone w opisie oddziału), ale nie mniej niż trzy przedmioty na poziomie wyższym (HL) i nie więcej niż trzy przedmioty na poziomie standardowym (SL).
KLASA MYP (Middle Years Programme światowej organizacji IBO -International Baccalaureate Organization).
Klasa pierwsza (i druga) MYP przygotowuje uczniów do uczestnictwa w dwuletnim Programie Dyplomowym Matury Międzynarodowej (w klasie trzeciej i czwartej) - IB DP.
Program MYP kształtuje u uczniów umiejętność łączenia wiedzy z różnych przedmiotów w kontekście zagadnień z realnego świata i przykłada szczególną uwagę do rozbudzania w uczniach ciekawości i dociekliwości poprzez poszukiwania, badania, krytyczne myślenie, rozwijanie świadomości międzykulturowej i komunikacji oraz odpowiedzialności za własną naukę i refleksji nad własnymi postępami. Uczniowie uczęszczający do klasy realizującej MYP to osoby, które posiadają szeroki zakres wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej oraz przygotowane do kontynuowania nauki w Programie Dyplomowym IBO (IB DP).
Aby lepiej przygotować uczniów do przyszłych wyborów ścieżki kształcenia matematycznego i dać im dobre narzędzia matematyczne, konieczne do uczenia się innych przedmiotów, zwłaszcza eksperymentalnych, planujemy nauczanie matematyki na dwóch poziomach w klasach pierwszej i drugiej MYP: standardowym (SL) i rozszerzonym (EL)
MYP w pełni realizuje polską podstawę programową i doskonale przygotowuje do uczestnictwa w kolejnym etapie IB DP.
MYP kładzie nacisk na sposób, w jaki mają być nauczane treści, jak się mają ze sobą łączyć oraz jak poszczególne przedmioty mają ze sobą współgrać. Program zakłada potrzebę wszechstronnego kształcenia, wrażliwości międzykulturowej oraz interakcji ucznia z otoczeniem. Ponadto, jest to nauczanie holistyczne, kładące nacisk na współpracę, prezentacje, projekty, kreatywność, wolontariat (Service as Action), a także kształtowanie kompetencji kluczowych, w tym świadomość procesu własnego uczenia się i wyciąganie wniosków z własnych doświadczeń związanych z tym procesem. IB MYP wspomaga również rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, którego elementy pojawiać się będą na większości przedmiotów (nauczanie dwujęzyczne). Zintegrowane nauczanie zakończone jest indywidualnym projektem (Personal Project). Uczniowie realizują program w klasie pierwszej i drugiej LO i po spełnieniu warunków określonych w Statucie szkoły, uczniowie przechodzą do klasy trzeciej, która jest pierwszym rokiem programu DP.